Vplyv

Autor : Robert B. Cialdini

Vydavateľstvo : Eastone books

Kategórie : Zručnosti Komunikácia

Psychológia presviedčania

Jedna z najdôležitejších kníh úspešných marketérov sa od svojho prvého vydania stala klasikou pre všetkých čitateľov, ktorých zaujíma populárna psychológia. Autor, svetovo uznávaný odborník, na konkrétnych príkladoch z médií, reklamy, politiky, predajných stratégií známych firiem, či dokonca armády a siekt, dopodrobna rozoberá každú "zbraň vplyvu" - princíp ovplyvňovania či presviedčania, ktorému máme tendencie pri svojom rozhodovaní podľahnúť alebo mu automaticky prispôsobiť svoje správanie či uvažovanie.

Následne dáva návod na to, ako tieto princípy využiť vo svoj prospech alebo naopak - ako sa voči nim obrniť. Kniha Vplyv sa tak stáva výbornou príručkou nielen pre pracovníkov v oblastiach marketingu, reklamy či obchodu, ale aj pre spotrebiteľov, klientov a zákazníkov. Bola
preložená do 26 jazykov a teraz po prvýkrát vychádza aj v slovenčine.

  • EAN 9788081092596
  • ISBN 978-80-8109-259-6 
  • Rozmery 155 × 225 mm 
  • Termín vydania 1.10.2014
  • Odosielame ihneď


14,00 €

Naša recenzia

Kniha poskytuje náhľad do psychológie presviedčania. Autor v nej prezentuje 6 základných faktorov, ktoré ovplyvňujú naše rozhodovanie. Na základe týchto zistení a na základe výskumov kniha poskytuje pomerne obšírny pohľad na to, ako sa v rôznych situáciách rozhodujeme, ako konáme a prečo niekedy nakupujeme veci, ktoré nepotrebujeme.

Mnohé zo spomenutých metód sú pomerne známe, avšak ich odhalenie môže byť pre nás veľmi ťažké. Často robíme rozhodnutia impulzívne a potom ich ľutujeme. Oceňujem, že na konci každej kapitoly je stručne vysvetlené, ako odhaliť akúkoľvek formu manipulácie a ako na ňu reagovať.

Zaujala ma najmä kapitola o sociálnom dôkaze. Výskumy ukazujú, aký vplyv majú na naše nákupné správanie druhí ľudia. Určite ste videli Maroša Kramára v bielom plášti na billboardoch, ako predáva matrace. Konečne som pochopil, aký má táto reklama zmysel. V ľudskom rozhodovaní stačí na rozhodnutie nie to, či je niekto doktor, ale stačí len to, že doktora hrá v seriáli..

A vedeli ste, že pokiaľ sa nachádzate v život ohrozujúcej situácií a na rušnom mieste, nemali by ste žiadať o pomoc všetkých? Ale si vybrať len jedného človeka a s ním priamo komunikovať? Ak by bola toto jediná vec z knihy, ktorú by som si mal zobrať, tak som rád, že som ju čítal.

Knihu by som odporučil najmä obchodným zástupcom a predajcom. Spolu s knihou 50 tajomstiev presviedčania môže vytvoriť veľmi údernú dvojicu pri zvýšení vašich predajov.

Obľúbený citát "Všetko by malo byť tak jednoduché, ako len môže, ale nie jednoduchšie."

Recenziu spracoval : Rasťo

Všetky knihy v ponuke od Roberta Cialdini :

Kategórie