Robert B. Cialdini - Vplyv

21.03.2021

Kniha poskytuje náhľad do psychológie presviedčania. Autor v nej prezentuje 6 základných faktorov, ktoré ovplyvňujú naše rozhodovanie. Na základe týchto zistení a na základe výskumov kniha poskytuje pomerne obšírny pohľad na to, ako sa v rôznych situáciách rozhodujeme, ako konáme a prečo niekedy nakupujeme veci, ktoré nepotrebujeme. 


Mnohé zo spomenutých metód sú pomerne známe, avšak ich odhalenie môže byť pre nás veľmi ťažké. Často robíme rozhodnutia impulzívne a potom ich ľutujeme. Oceňujem, že na konci každej kapitoly je stručne vysvetlené, ako odhaliť akúkoľvek formu manipulácie a ako na ňu reagovať.

Zaujala ma najmä kapitola o sociálnom dôkaze. Výskumy ukazujú, aký vplyv majú na naše nákupné správanie druhí ľudia. Určite ste videli Maroša Kramára v bielom plášti na billboardoch, ako predáva matrace. Konečne som pochopil, aký má táto reklama zmysel. V ľudskom rozhodovaní stačí na rozhodnutie nie to, či je niekto doktor, ale stačí len to, že doktora hrá v seriáli.. 

A vedeli ste, že pokiaľ sa nachádzate v život ohrozujúcej situácií a na rušnom mieste, nemali by ste žiadať o pomoc všetkých? Ale si vybrať len jedného človeka a s ním priamo komunikovať? Ak by bola toto jediná vec z knihy, ktorú by som si mal zobrať, tak som rád, že som ju čítal.

Knihu by som odporučil najmä obchodným zástupcom a predajcom. Spolu s knihou 50 tajomstiev presviedčania môže vytvoriť veľmi údernú dvojicu pri zvýšení vašich predajov. 

Obľúbený citát "Všetko by malo byť tak jednoduché, ako len môže, ale nie jednoduchšie."

Všetky knihy v našej ponuke od Roberta B. Cialdiniho :

Kategórie

O autorovi

Robert B. Cialdini strávil väčšinu svojho života skúmaním toho, prečo ľudia hovoria áno na naše požiadavky. Výsledky týchto výsledkov mu priniesli okrem celosvetového uznania aj prvé priečky v rebríčkoch predajnosti magazínu New York Times.

Robert je taktiež celosvetovo uznávaným odborníkom na vplyv a ako ho preniesť eticky do života. Zaujímavosťou je, že robil poradcu Barrackovi Obamovi v jeho kampani na prezidenta USA v roku 2012. Vo svojich knihách prináša čitateľom, ako preniesť výsledky vedeckého výskumu do praxe.

Okrem iného patrí k emeritným profesorom na Arizonskej univerzite a je držiteľom čestných titulov mnohých významných svetových univerzít. V roku 2018 bol uvedený do Americkej akadémie umenia a vied, čo patrí k najprestížnejším oceneniam pre vedcov a umelcov v USA.

Z jeho kníh sa predalo viac ako 5 miliónov výtlačkov a boli preložené do 41 svetových jazykov. Patrí aj medzi špičku v oblasti firemného poradenstva, kde sú jeho klientmi nadnárodné spoločnosti, ako napríklad Google, Microsoft, alebo Coca Cola.

Oficiálna webstránka : www.robertcialdinibf.com

Ostatné knihy v našej ponuke na tému práca.

Kategórie